Stress en negatieve emoties gaan hand in hand!

Zit je teveel in je hoofd? Wandel elke dag een half uurtje. Lekker ontspannend en ook erg goed voor je brein. Maak een fijne wandeling in de natuur of loop in je pauze een blokje om. Laat je mobiel even voor wat het is en geef tijdens de wandeling veel aandacht aan je omgeving. Door alles goed in je op te nemen en op te letten wat je ziet, ben je in het nu. Het zorgt ervoor dat je even afstand kunt nemen van je piekergedachten. Je krijgt weer nieuwe energie en kunt er weer tegenaan. Door het maken van een stevige wandeling en hiervan te genieten, maak je het anti-stress hormoon endorfine aan. Bewegen geeft minder stress. En hoe meer stress, hoe negatievere emoties. Dus wandelen tegen de stress!

Bewegen, muziek, empathie en slapen helpen tegen stress

Ik kijk en luister vaak naar filmpjes van dr Erik Scherder, hoogleraar Klinische Neuropsychologie. Hij kan het zo heerlijk duidelijk en leuk vertellen. In dit geval gaat het vooral over ‘bewegen is gezond’. Echt de moeite waard om even te bekijken!

In dit filmpje legt hij uit dat bewegen, muziek, empathie en slapen een positief effect hebben op je stressgehalte.

Erik Scherder; Wat te doen tegen stress

Herken de druppel, werkstress

Bewegen geeft minder stress